1)Μαθαίνω να συζητώ.
Η παιδαγωγική της Montessori στην καθημερινότητα!
Στην παιδαγωγική μέθοδο της Μαρίας Μοντεσσόρι, σκοπός της εκπαίδευσης δεν είναι να μεταδώσουμε στο παιδί έτοιμες γνώσεις αλλά να το ενθαρρύνουμε να καλλιεργήσει την επιθυμία του για μάθηση.
Οφείλουμε, λοιπόν, να ενθαρρύνουμε το παιδί να παρατηρεί το περιβάλλον του, να πειραματίζεται με τις δυνατότητές του και έτσι αβίαστα να μαθαίνει.
Είναι σημαντικό για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του να επικοινωνεί με ομήλικους και ενήλικες.
Η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων θα το βοηθήσουν να αποκτήσει επίγνωση του εαυτού του και των άλλων:
- Μια αντιπαράθεση είναι συχνά μια παρεξήγηση που είναι εύκολο να λυθεί όταν γνωρίζουμε να συζητάμε, να ακούμε και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον.
- Υπάρχει τίποτα καλύτερο για να μεγαλώσει ένα παιδί;
Το βιβλίο αυτό παρουσιάζει μια ιστορία οικεία σε όλους μας και στόχος του είναι το παιδί να γίνει αυτόνομο και ασφαλές στο περιβάλλον που
αναπτύσσεται.
- Οι γονείς προσεγγίζοντας με αγάπη τα παιδιά τους θα τα προσκαλέσουν να μάθουν από τις εμπειρίες τους και, έτσι, να μεγαλώσουν!
2)Μαθαίνω να τακτοποιώ
Η παιδαγωγική της Montessori στην καθημερινότητα!
Στην παιδαγωγική μέθοδο της Μαρίας Μοντεσσόρι, σκοπός της εκπαίδευσης δεν είναι να μεταδώσουμε στο παιδί έτοιμες γνώσεις αλλά να το ενθαρρύνουμε να καλλιεργήσει την επιθυμία του για μάθηση.
Τακτοποιώ σημαίνει διαλέγω, ταξινομώ (κατά χρώμα, μέγεθος, σχήμα, ή ανάλογα με τη χρησιμότητα των αντικειμένων ή, απλά, ανάλογα με τις προτιμήσεις του παιδιού)· η τακτοποίηση, λοιπόν, αφορά τη δόμηση της σκέψης του μικρού παιδιού.
Υπάρχει τίποτα καλύτερο για να μεγαλώσει ένα παιδί;
Οι γονείς προσεγγίζοντας με αγάπη τα παιδιά τους θα τα προσκαλέσουν να μάθουν από τις εμπειρίες τους και, έτσι, να μεγαλώσουν!
3)Μπορώ να ζώ στη φύση
Η παιδαγωγική της Montessori στην καθημερινότητα!
Στην παιδαγωγική μέθοδο της Μαρίας Μοντεσσόρι, σκοπός της εκπαίδευσης δεν είναι να μεταδώσουμε στο παιδί έτοιμες γνώσεις αλλά να το ενθαρρύνουμε να καλλιεργήσει την επιθυμία του για μάθηση.
Οφείλουμε να ενθαρρύνουμε το παιδί να παρατηρεί το περιβάλλον του, να βγαίνει έξω στη φύση και εξασκείται στην παρατήρηση:
κοιτάζει με τον μεγεθυντικό φακό μια μέλισσα που μαζεύει τη γύρη, απολαμβάνει ώριμες φράουλες, συμμετέχει στην προετοιμασία ενός γλυκού, οργανώνει ένα πικ-νικ… Ο Νικόλας και η Χλόη αποκτούν εμπειρίες και μαθαίνουν τόσα πολλά!
Υπάρχει τίποτα καλύτερο για να μεγαλώσει ένα παιδί;
Οι γονείς προσεγγίζοντας με αγάπη τα παιδιά τους θα τα προσκαλέσουν να μάθουν από τις εμπειρίες τους και, έτσι, να μεγαλώσουν!
4)Μπορώ να τα κάνω όλα μόνος μου
Η παιδαγωγική της Montessori στην καθημερινότητα!
Στην παιδαγωγική μέθοδο της Μαρίας Μοντεσσόρι, σκοπός της εκπαίδευσης δεν είναι να μεταδώσουμε στο παιδί έτοιμες γνώσεις αλλά να το ενθαρρύνουμε να καλλιεργήσει την επιθυμία του για μάθηση.
Κομβικό σημείο για την ανάπτυξη ενός παιδιού είναι να μάθει να τα κάνει όλα μόνο του (να ντύνεται, να πλένεται, να σερβίρει ένα μπολ με γάλα, να φτιάχνει ένα γλυκό, κλπ.), όσες φορές και αν χρειαστεί να δοκιμάσει, όσα λάθη και αν κάνει, όσο δύσκολο και αν μας φαίνεται…
Υπάρχει τίποτα καλύτερο για να μεγαλώσει ένα παιδί;
Οι γονείς προσεγγίζοντας με αγάπη τα παιδιά τους θα τα προσκαλέσουν να μάθουν από τις εμπειρίες τους και, έτσι, να μεγαλώσουν!