Είναι συχνό πλέον να συναντούμε γονείς με το δίλημμα της επιλογής μεταξύ ιδιωτικής και δημόσιας εκπαίδευσης.
Οι λόγοι που μπορεί να οδηγούν σε αυτόν τον προβληματισμό ποικίλουν:
Εφόσον παρθεί η απόφαση για το ιδιωτικό σχολείο, το εύλογο ερώτημα είναι με τι κριτήρια θα επιλέξουμε το κατάλληλο σχολείο
Σαφώς η ηλικία του παιδιού, η περιοχή στην οποία βρίσκεται το σχολείο αλλά και το ωράριο που θα πρέπει να «καλύψει» αποτελούν σημαντικούς λόγους επιλογής ή απόρριψης.
Υπάρχουν ωστόσο και κάποια βασικά κριτήρια που απαιτείται να συνεκτιμούμε:
-Καταρχάς, το σχολικό πλαίσιο που θα ενταχθεί το παιδί. Αυτό απαντά στο ερώτημα, αν ταιριάζουν οι απόψεις και το ύφος των γονιών με εκείνες του σχολείου.
(π.χ. ένα πολύ αυστηρό σχολείο ή με έντονη θρησκευτική κατεύθυνση ή πολύ ανταγωνιστικό κ.α.)
Φαντάζεστε ένα σχολείο που καλλιεργεί αντικρουόμενες απόψεις από εκείνες των γονιών? Ακούγεται σκέτη καταστροφή.
Επίσης οφείλουμε να δούμε μια σειρά ζητημάτων όπως:
-Το μοντέλο εκπαίδευσης που ακολουθεί το εκπαιδευτήριο είναι απαιτητικό; Δίνει προτεραιότητα και κίνητρα στη μάθηση ή μόνο στην επίτευξη και την αριστεία; Είναι στις προτεραιότητές μας (εμάς των γονιών) αυτά που προτείνει το σχολείο;
-Επίσης, τι ισχύει με τα παιδιά και το περιβάλλον του σχολείου. Κι αυτό είναι κάτι που μόνο τα ίδια τα παιδιά μας μπορούν να το κρίνουν.
Γι αυτό και είναι απαραίτητο να έχουμε μαζί μας το παιδί όταν θα επισκεφτούμε το υποψήφιο σχολείο.
Παρακολουθώντας τις αντιδράσεις του θα καταλάβουμε πολύ περισσότερα για τον βαθμό προσαρμογής που θα έχει καθώς και την συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και την συμμόρφωσή του με τους κανόνες του σχολείου.
Από την πλευρά τους οι γονείς οφείλουν να ελέγξουν την καθαριότητα και τους χώρους σίτισης και ξεκούρασης εφόσον υπάρχουν καθώς και την κατάσταση και συντήρηση των οχημάτων, σε περίπτωση χρήσης σχολικού.
-Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό είναι οι παράλληλες δραστηριότητες που προσφέρει το σχολείο, όπως και ευκαιρίες ανάπτυξης δεξιοτήτων ή ανάδειξης κάποιων ειδικών ταλέντων ( δεν είναι μόνο η τέχνη, υπάρχει η ρομποτική , η συγγραφή κ.α )
-Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ στα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Υπάρχουν σχολεία που μπορούν να υποστηρίξουν το μοντέλο της συνεκπαίδευσης και έχουν κατάλληλες υποδομές για τις μετακινήσεις .
Τα σχολεία αυτά αφενός προσφέρουν ισότιμες ευκαιρίες σε αυτά τα παιδιά και αφετέρου, καλλιεργούν στα υπόλοιπα παιδιά που φοιτούν, το αίσθημα της αποδοχής και της αλληλοϋποστήριξης.
Επιμέλεια, Ψυχολόγος-Συστημική Θεραπεύτρια Δέσποινα Δριβάκου
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
6 Λόγοι που οι εκπαιδευτικοί είναι απλά υπέροχοι Ι Smilefamily.gr
Πιο κοινωνικά τα παιδιά που πάνε στον παιδικό σταθμό
ΤΕΣΤ : Κατά πόσο υποστηρίζετε το παιδί σας στις σχολικές του υποχρεώσεις;