1.Τι να μην πείτε: «Μας απογοήτευσαν πολύ οι βαθμοί που έφερες φέτος “
Γιατί δεν θα λειτουργήσει:
Το σχόλιό σας υποδηλώνει ότι το σφάλμα είναι μόνο του παιδιού σας. Υποδεικνύει επίσης ότι θα πρέπει να επιτύχει περισσότερα για το δικό σας όφελός και όχι για το δικό του.Η αυτοπεποίθησή του έτσι θα πέσει στα τάρταρα.
Αντ’αυτού μπορείτε να πείτε :
“Υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε για να σε βοηθήσουμε να πετύχεις περισσότερα το επόμενο έτος; Χρειάζεσαι επιπλέον βοήθεια;Θες να οργανώσουμε πιο αποτελεσματικά το διάβασμα σου;
Ξέρω ότι θeς να βελτιωθείς, όπως και εγώ το θέλω για εσένα, οπότε μπορούμε να δουλέψουμε μαζί για την πρόοδο σου.Τι λές; ».
2.Τι να μην πεις: “Δεν προσπαθείς αρκετά. Σου είχα πει τόσες φορές να αφιερώνεις περισσότερο χρόνο στα διαβάσματα σου και λιγότερο στο κινητό σου τηλέφωνο και στα βιντεοπαιχνίδια. “
Γιατί δεν θα λειτουργήσει:
Υποθέτετε ότι το παιδί σας έκανε λιγότερη προσπάθεια από όσο έπρεπε ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να είχε καταβάλει μεγάλη προσπάθεια, και οι βαθμοί του μπορεί να μην οφείλονται στην έλλειψη ενθουσιασμού ή σε δραστηριότητες που σημαίνουν χάσιμο χρόνου.
Αν αυτό που του είπατε δεν ισχύει, θα νιώσει απογοητευμένος και παρεξηγημένος και θα κάνετε την ψυχολογία του ακόμα χειρότερη.
Αντ’αυτού μπορείτε να πείτε :
“Μερικές φορές, μπορεί να αγωνίζεσαι σκληρά για κάτι, αλλά ακόμα και τότε μπορεί να μην πάρεις αυτό που αξίζεις ή τα αποτελέσματα που επιθυμείς.
Εσύ πιστεύεις ότι προσπάθησες όσο έπρεπε ή όσο μπορούσες;Θεωρείς πως θα ήταν δυνατόν να είχες κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα εάν εργαστείς περισσότερο το επόμενο έτος; Να ξέρεις πως είναι σημαντικό να δίνεις τον καλύτερο σου εαυτό στο σχολείο. “
Τι να μην πείτε:“Δεν μπορώ να σου έχω εμπιστοσύνη ότι μελετάς υπεύθυνα, γι’αυτό θα αναγκαστώ να μην σου επιτρέψω άλλο εξωσχολικές δραστηριότητες μετά το σχολείο.Για να καλύψεις τα κενά σου θα πρέπει να περάσεις τις σχολικές σου διακοπές μελετώντας. “
Γιατί δεν θα λειτουργήσει:
Το παιδί σας προσπαθεί να βρει τις ισορροπίες ανάμεσα στις σχολικές του υποχρεώσεις και τον ελεύθερο του χρόνο.
Η υπερβολική μελέτη χωρίς διαλείμματα θα μπορούσε να τον απογοητεύσει και τον να αποδυναμώσει συναισθηματικά και σωματικά. Ένα παιδί όπως και ένας ενήλικας, χρειάζεται τακτικά διαλείμματα.
Αντ’αυτού μπορείτε να πείτε :
“Θα μπορούσε να είναι βοηθητικό για την απόδοση σου στο σχολείο, εάν μειώσουμε λίγο τις δραστηριότητες μετά το σχολείο για το επόμενο έτος, καθώς αυτό θα σου επιτρέψει να έχεις λίγο παραπάνω ελεύθερο χρόνο για το διάβασμα σου.
Μπορείς να σκεφτείς μια δραστηριότητα που θα σε πείραζε λιγότερο αν άφηνες για λίγο στην άκρη;
Με αυτό τον τρόπο θα δώσεις την ευκαιρία πρώτα και κύρια στον εαυτό σου να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια, κάτι που αν συμβεί μπορεί να επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα την επόμενη φορά.”