Το επάγγελμα του δασκάλου είναι λειτούργημα, όπως θα έχετε ακούσει πολλές φορές να λένε. Είναι έργο προσφοράς και αγάπης προς τους μικρούς μαθητές, που βλέπουν στο πρόσωπο του δασκάλου ή της δασκάλας ένα πρόσωπο εφάμιλλο της μητέρας και του πατέρα τους.Ποιες, όμως, είναι οι 7 αληθινές αρετές του ιδανικού εκπαιδευτικού;
1. Ο καλός δάσκαλος θέλει πραγματικά να είναι δάσκαλος!
Προσπαθεί πολύ σκληρά να μεταδώσει στους μαθητές του τις γνώσεις του, να κερδίσει το θαυμασμό τους. Δε θα τον συγχωρήσουν, ωστόσο, αν τους δώσει την εντύπωση πως δεν τον νοιάζει η διδασκαλία.
2. Ο καλός δάσκαλος θεωρεί τον εαυτό του σαν ένα δεύτερο γονέα
Ο καλός δάσκαλος νιώθει πως το ενδιαφέρον που δείχνει στους μαθητές του μέσα στην τάξη μοιάζει πολύ με το ενδιαφέρον της μαμάς και του μπαμπά.
Αυτό σημαίνει ότι ξέρει πότε να είναι αυστηρός και απαιτητικός, αλλά και πότε να υποχωρήσει. Ξέρει καλά ότι οι μαθητές του, όπως και τα παιδιά του, έχουν ανασφάλειες και προβλήματα.
3. Ο καλός δάσκαλος δεν έχει ποτέ αρκετό χρόνο
Σχεδόν όλοι οι καλοί δάσκαλοι είναι πάντα πολυάσχολοι και όχι λόγω των ωρών διδασκαλίας τους στην τάξη.
Προτιμούν να είναι πολυάσχολοι και ξέρουν ότι ο καλός δάσκαλος, οφείλει να διδάσκει ανά πάσα στιγμή, όπου και όταν του δοθεί η ευκαιρία.
Είναι στο γραφείο του τις περισσότερες ώρες, ώστε να μπορούν να τον επισκεφτούν οι μαθητές του, βοηθά τα παιδιά στις ασκήσεις και τις εργασίες, συμμετέχει σε επιτροπές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, προετοιμάζεται για τη διδασκαλία της επόμενης μέρας.
4. Ο καλός δάσκαλος είναι δημιουργικός
Ακόμη και με τα συνεχή διαγωνίσματα και τις αλλαγές προγράμματος, η δημιουργικότητα είναι πολύ σημαντική.
Μπορείς φυσικά να είσαι καλός δάσκαλος φέρνοντας από το σπίτι το έτοιμο υλικό που έχεις μελετήσει την προηγουμένη και να το μεταδώσεις αποτελεσματικά στους μαθητές σου.
Αυτό όμως, δεν δημιουργεί τον ιδανικό δάσκαλο. Ο τέλειος δάσκαλος, πρέπει να είναι έτοιμος να αναπτύξει δημιουργικά σχέδια, μαθήματα, διαγωνίσματα.
Για να το πετύχει, χρειάζονται τεχνικές και καλή διάθεση!
5. Ο καλός δάσκαλος έχει θετική στάση
Οφείλει να απολαμβάνει τις προκλήσεις των μαθητών του και να μη θυμώνει, ούτε να παραπονιέται γι’ αυτές.
Ο καλός δάσκαλος δεν είναι κυνικός ή αρνητικός απέναντι στους μαθητές του και δεν παριστάνει ποτέ το θύμα.
Κάθε εκπαιδευτικός χρειάζεται προκλήσεις και δεν υπάρχει καμία, αν όλα τα παιδιά είναι έξυπνα, μελετηρά και επιμελή.
Αυτά εξάλλου, δε χρειάζονται διδασκαλία.
6. Ο καλός δάσκαλος είναι δεκτικός σε νέες ιδέες, καινοτομίες και αλλαγές
Αναγνωρίζει ότι η μόνη αληθινή σταθερά στη ζωή, είναι η αλλαγή.
Ξέρει ότι υπάρχει ένα μέρος για την παράδοση, αλλά υπάρχει κι ένα μέρος για νέους τρόπους, νέες ιδέες, νέα συστήματα και νέες προσεγγίσεις.
Δε βάζει εμπόδια στο δρόμο του φορώντας παρωπίδες και είναι πάντα ανοιχτός και πρόθυμος ν ακούσει τις ιδέες των άλλων.
7. Ο καλός δάσκαλος έχει υπομονή
Είναι σίγουρα αντιεπαγγελματικό για ένα δάσκαλο να φωνάζει στους μαθητές του όταν δε σηκώνει κανείς το χέρι για ν’ απαντήσει σε μια ερώτηση.
Αντί να θυμώνει, ο σωστός εκπαιδευτικός πρέπει να δώσει στους μαθητές του συμβουλές και στοιχεία για να τα βοηθήσει να θυμηθούν τη σωστή απάντηση.
Επίσης, όταν ένας μαθητής κάνει μια ερώτηση, ο δάσκαλος πρέπει να του εξηγεί την απάντηση όσες φορές χρειαστεί, μέχρι να την καταλάβει.
Ορισμένοι δάσκαλοι απλώς φωνάζουν την απάντηση και έχουν την απαίτηση να τους καταλάβει όλη η τάξη και να μην έχει κανένα παιδί καμία απορία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
5 Συμβουλές για να αγαπήσει το σχολείο το παιδί σας
“Το παιδί μου είναι οπτικός τύπος. Πως θα το βοηθήσω με τα μαθήματα του;”