Απλά θυμηθείτε το κίνημα των γυναικών που ψηφίστηκε στις αρχές του 1900 στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μέχρι τότε, η ιδέα του να ψηφίζει μια γυναίκα βρίσκονταν στο περιθώριο.
Σήμερα ωστόσο, το ποσοστό των γυναικών που ψηφίζει στις προεδρικές εκλογές είναι υψηλότερο απ ‘ ότι αυτό των αντρών, στις ΗΠΑ.
Πόσο μεγάλη, πρέπει να είναι λοιπόν μια ομάδα για να αλλάξει την επικρατούσα άποψη;
Μια νέα μελέτη δείχνει ότι η μειονότητα του 25 % είναι το μόνο που χρειάζεται.
Η δύναμη του 25%
Για τη μελέτη αυτή, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science, οι ερευνητές του City University και του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια χρησιμοποίησαν ένα πείραμα με ένα όνομα.
- Στις ομάδες των συμμετεχόντων, παρουσιάστηκε ένα τυχαίο πρόσωπο, για το οποίο ζητήθηκε να αποφασίσουν ομόφωνα για ένα όνομα.
- Αν κατάφερναν να συμφωνήσουν,θα λάμβαναν ένα χρηματικό έπαθλο.
- Οι ερευνητές χώρισαν 10 ομάδες των 20-30 ατόμων.
- Στην πρώτη φάση του πειράματος, ξεχωρίσανε τις ομάδες που συμφώνησανε ομόφωνα
- Στη δεύτερη φάση, οι ερευνητές άρχιζαν να βάζουν στις ομάδες αυτές, κάποιους που υποστήριξαν ένα άλλο διαφορετικό όνομα, από τις άλλες ομάδες
- Ξεκίνησαν με μια μέτρια αναλογία αντιρρησιών, στο 15%. Σταδιακά, ανέβαζαν τον αριθμό των αντιρρησιών, μέχρι που έφτασαν το 25%.
- Από το ποσοστό αυτό και πάνω , διαπιστώθηκε ότι ανατρεπόταν η πλειοψηφική άποψη.
- Αυτό ίσχυε ακόμα και όταν οι ερευνητές διπλασίαζαν και τριπλασίαζαν το μέγεθος του χρηματικού βραβείου που θα δίνανε στην κάθε ομάδα για την επίτευξη συναίνεσης – κάτι που νομίζαν ότι θα παρακινούσε τους συμμετέχοντες που ανήκαν στην πλειοψηφία, να παραμείνουν στην αρχική τους άποψη. Αλλά κάτι τέτοιο δεν συνέβη.
Είναι αυτό μια συνταγή για την επανάσταση;
Ας μην βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα για την πραγματική ζωή, καθώς αυτή είναι πολύπλοκη.
Δεν δουλεύουν όλες οι ομάδες με τον ίδιο τρόπο. Για παράδειγμα, τα μέλη των ομάδων της πραγματικής ζωής δεν συζητούν πάντοτε εκτενώς μεταξύ τους, και μερικές φορές μια ομάδα περιλαμβάνει πολλές και όχι μία μειονότητες.
Επίσης, όταν πρόκειται για βαρυσήμαντα ζητήματα της εποχής μας, όπως η αλλαγή του κλίματος ή η μετανάστευση, οι άνθρωποι έχουν πιο τεκμηριωμένη άποψη από ότι έχουν για να ονομάσουν ένα πρόσωπο που είδαν στο διαδίκτυο.
Ακόμα, η πραγματική κοινωνική αλλαγή είναι τόσο περίπλοκη που είναι δύσκολο να μοντελοποιηθεί.
Με την απλοποίηση του θέματος και των δεδομένων, οι ερευνητές ήταν απλά σε θέση να δημιουργήσουν ένα θεωρητικό μοντέλο για το πώς μπορούν να μετατοπιστούν τα κοινωνικά πρότυπα.