Από σήμερα ενεργοποιεί τα ψηφιακά εργαλεία το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να αρχίσει η εξ αποστάσεως διδασκαλία στο πλαίσιο περιορισμό της μετάδοσης του κορωνοϊού.
Από σήμερα ενεργοποιεί τα ψηφιακά εργαλεία το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να ξεκινήσει η εξ αποστάσεως διδασκαλία στο πλαίσιο περιορισμό της μετάδοσης του κορωνοϊού.
Η διαδικασία θα υλοποιηθεί συνδυαστικά τόσο με σύγχρονες, όσο και με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας:
• Ως σύγχρονη διδασκαλία νοείται η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή.
• Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες που παρέχει το Υπουργείο).
Σχολεία
Αναφορικά με τη σύγχρονη εκπαίδευση, το Υπουργείο θα διαθέσει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, ξεκινώντας από την Γ’ Λυκείου (λόγω των επερχόμενων Πανελλαδικών εξετάσεων), ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης από τους εκπαιδευτικούς. Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή θα πραγματοποιηθεί σήμερα. Μετά την εφαρμογή της στη Γ’ Λυκείου, η σχετική πλατφόρμα θα διατεθεί σταδιακά και στις λοιπές τάξεις των δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας είναι να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία σε κάθε σχολική μονάδα να προσαρμόσει την παρεχόμενη δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στις υφιστάμενες ανάγκες της, και για το λόγο αυτό οι Διευθυντές των σχολείων θα διαμορφώνουν οι ίδιοι, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.
Αναφορικά με την ασύγχρονη εκπαίδευση, οι υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, δηλαδή τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books), το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα, μάθημα και ενότητες και μπορούν επομένως να χρησιμοποιηθούν από όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς και στην έκτακτη αυτή συγκυρία. Το Υπουργείο δρομολογεί, επιπλέον, την ανάρτηση πρότυπων βιντεοσκοπημένων μαθημάτων, με στόχο τη διευκόλυνση αφενός των μαθητών που θα μπορούν να τα παρακολουθούν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, αφετέρου των εκπαιδευτικών που θα μπορούν να τα αξιοποιούν παράλληλα, ενισχύοντας τη διδασκαλία τους.
ΙΕΚ
Εδώ και χρόνια, τα Δημόσια ΙΕΚ χρησιμοποιούν ψηφιακές πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, οι οποίες έχουν εξελιχθεί σημαντικά το τελευταίο έτος και μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού ανά θεματική ενότητα.
Θα προτεραιοποιηθεί, επίσης, η δοκιμαστική εφαρμογή της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για τα θεωρητικά μαθήματα.
Πανεπιστήμια
Τα Πανεπιστήμια διαθέτουν ήδη, σε μεγάλο βαθμό, συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης μαθημάτων. Επιπροσθέτως, το Υπουργείο θα διαθέσει στα Πανεπιστήμια ήδη από την ερχόμενη εβδομάδα δύο ψηφιακές πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαδραστικής-ψηφιακής μάθησης (προκειμένου να τις αξιοποιήσουν κατά την επιλογή και σύμφωνα με τις ανάγκες τους).
Συνοπτικά, το καλάθι των διαθέσιμων ψηφιακών εργαλείων για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα περιλαμβάνει (α) όλες τις προαναφερόμενες, υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, καθώς και τις δικτυακές συνδέσεις και υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, αλλά και (β) τρεις ψηφιακές πλατφόρμες που παρέχονται δωρεάν προς το Υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς του από τις εταιρείες CISCO, Google και Microsoft, τις οποίες το Υπουργείο ευχαριστεί θερμά για την ευγενική αυτή παροχή τους. Περαιτέρω, ενημερωτικό υλικό για την αξιοποίηση των εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα παρέχεται και μέσω της τηλεόρασης της ΕΡΤ.
Κεραμέως: Όλοι μαζί θα ξεπεράσουμε την δυσκολία
«Εγκαινιάζουμε σήμερα νέα ψηφιακά εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα οποία οργανώθηκαν άμεσα για να εξυπηρετήσουν τις έκτακτες ανάγκες που προκάλεσε η αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, εξ αιτίας του κορωνοϊού. Η παρούσα κρίση μάς έφερε ενώπιον μίας πρόκλησης: να δράσουμε γρήγορα, ώστε να καταφέρουμε να διατηρήσουμε την επαφή των μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών μας με την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και να αξιοποιήσουμε παράλληλα τη δυνατότητα για περαιτέρω καλλιέργεια και εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας», ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Και συνέχισε: «Απευθυνόμαστε σε κάθε εκπαιδευτικό, σε κάθε μαθητή-σπουδαστή-φοιτητή, σε κάθε γονέα, καλώντας τους όλους να αγκαλιάσουν αυτή την προσπάθεια, να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και να αποκομίσουν όλα τα οφέλη που μπορεί να τους προσφέρει. Έχουν να γίνουν πολλά, αλλά μπορούμε με τη συμβολή όλων μας».
Η υπουργός Παιδείας ευχαρίστησε τους παρόχους των νέων, δωρεάν, ψηφιακών εργαλείων, «αλλά και όσους εργάστηκαν άοκνα, ώστε σε λίγες μέρες να ετοιμαστεί η υποδομή μίας καινοτόμου εκπαιδευτικής εμπειρίας. Όλοι μαζί θα ξεπεράσουμε και αυτή τη δυσκολία, βγαίνοντας νικητές.»
Πηγή: skai.gr